Priručnik za edukaciju djece o dječjoj participaciji, održivom razvoju i odgoju za volontiranje
U okviru aktivnosti projekta koja se odnosi na edukaciju realiziran je značajan Priručnik za edukaciju djece o dječjoj participaciji, održivom razvoju i odgoju za volontiranje. Priručnik je namijenjen educiranim učiteljima i nastavnicima koji su tada kroz projekt OVOR bili mentori uključenim učenicima i malim volonterima.
Educirani učitelji i nastavnici su u svojim osnovnim školama i Društvima “Naša djeca” u Gospiću, Slatini i Zaboku proveli su radionice s učenicima prema programu izobrazbe s tri komponente: dječja participacija, održivi razvoj i odgoj za volontiranje predstavljene u priručniku. Ciklus edukacija sastoji se od devet radionica odnosno svaka tema ima po tri radionice za učenike što je prikazano u priručniku kako bi rad s djecom bio sustavan, organiziran ali i djeci interesantan . U radu s učenicima koriste se participativne i interaktivne radionice, dramske igre, igra, multimedija, iskustveni i istraživački rad, vršnjačka edukacija, plakatiranje i najzad se pomoću ovog priručnika dolazi do faze osmišljavanja volonterskih akcija.
Takav program edukacije i izvorna iskustva korisnika omogućit će djetetu da izrazi svoje mišljenje, da bude odgovorno prema okolišu i prirodi, ali i da razvija pozitivne društvene vrijednosti, kao što su pravda, tolerancija, humanost, odgovornost, solidarnost, nediskriminacija, inkluzija, volontiranje kao odlika empatičnog i solidarnog pojedinca i društva. Motiviranost te i osobni stav da mogu biti pokretači pozitivnih promjena u svojim školama, među vršnjacima u svojim zajednicama, najveće su vrijednosti ovog projekta.
Hvala autoricama radionica i priručnika Sanji Škorić, Ani Rosandić i Jasenki Borovčak, koja je i glavna urednica ovog zanimljivog, edukativnog i vjerujemo za sve poticajnog priručnika. Također, vjerujemo da osim sadašnjih i novih generacija djece i mladih koje ćemo odgajati za aktivno građanstvo, održivi razvoj i volontiranje, projekt “Odgoj za volontiranje i održivi razvoj u školama” informirat će i podići opću svijest djece i građana za neophodne buduće koncepte održivog razvoja.
Obrazovanje za održivi razvoj je obrazovanje za život, a da bi se globalni ciljevi ostvarili, nužna je suradnja nacionalnih vlada, regionalnih i lokalnih zajednica, pojedinaca, medija. Škola je samo jedna karika i prilika da se djecu odmalena poučava za održivi razvoj, ali ne samo na razini teorije već stjecanjem kompetencija kroz aktivno sudjelovanje. Ujedno ovakvi i slični projekti i programi edukacije su prilika da postanu dio školskih kurikuluma, kao i redovne aktivnosti udruga i organizacija civilnoga društva (primjerice mreža Društava “Naša djeca”) koje rade na izvaninstitucionalnom odgoju i obrazovanju djece i mladih.