Osnovna škola dr. Jure Turića je ustanova koja u svom sastavu ima matičnu školu u Gospiću te četiri područne škole u kojima se izvodi nastavni proces. Školu ovu školsku godinu pohađa 738 učenika. U školi je zaposleno 105 djelatnika. Matična škola je nakon rata u potpunosti obnovljena 2005. godine. Od 2007. godine pri Osnovnoj školi dr. Jure Turića djeluje i Osnovna glazbena škola te obavlja djelatnost umjetničkog školovanja za instrumente klavir, harmoniku, violinu, tamburu i gitaru.
Na inicijativu grada Gospića kao osnivača škole 2009. godine započela je dogradnja lijevog krila matične škole, odnosno 16 novih učionica.
Završetkom radova u siječnju 2011. godine svi osnovnoškolci nastavu polaze samo u jutarnjoj smjeni čime su zadovoljeni svi suvremeni kriteriji odgoja i obrazovanja.
Osim prednosti koje nosi rad u jednoj smjeni, naša škola u poslijepodnevnim satima otvara vrata za raznovrstan i kreativan rad kroz brojne izvannastavne aktivnosti.
Ponosimo se uspješnim rezultatima učenika na županijskim i državnim natjecanjima, kao i prestižnim statusom članice međunarodne obitelji Eko-škola. Također, od 2007. godine u projektu smo UNICEF-a „Mreža škola bez nasilja“.
U svibnju 2017. godine osnovana je i Učenička zadruga „Vodarica Marta“ u sklopu koje učenici, osim što njeguju kulturnu baštinu, brinu o okolišu i uzgajaju ekološko voće i povrće. Učenici razredne i predmetne nastave imaju mogućnost sudjelovati u brojnim izvannastavnim aktivnostima. U razrednoj nastavi to su: Mali vrtlari, Mladi uzgajivači, Kreativna radionica, Domaćinstvo, Mali Englezi , Glazbeno – folklorna skupina, Plesna skupina , Ekološka grupa, Likovna grupa, Sportska grupa, Klub prijatelja knjige i Bistrići. U predmetnoj nastavi to su: Novinarska grupa, Folklorna skupina „Degenija“, Literarna grupa, Likovna grupa, Povijesna grupa, Mali istraživači za održivi razvoj, Prometna grupa, Sportske grupe, Školski zbor, Šahovska grupa, Vjeronaučna olimpijada, Mali medijatori i Recitatorska grupa.
Ovu školsku godinu vizija škole je „Škola za održivi razvoj“, zahvaljujući upravo projektima u koje je naša škola uključena. Istražujući i proučavajući kulturnu i prirodnu baštinu svoga zavičaja, učenici ne samo da će je bolje upoznati i razumjeti, već će prema njoj razvijati pozitivne emocije i poželjne vrijedonosne stavove. Stvarat će se, dakle, kognitivne afektivne pretpostavke nužne za prihvatljiv odnos i održivo gospodarenje prirodnom i kulturnom baštinom u budućnosti. Upoznavši svoj zavičaj i njegove karakteristike učenik će uočavati i svoje komparativne prednosti. Na taj će se način pripremati za stvarni život i mogućnost samoostvarivanja u aktivnostima u kojima dolaze do izražaja zavičajne posebnosti.
Kroz suradnju učenika, učitelja i roditelja nastojimo osigurati učenicima stjecanje temeljnih (općeobrazovnih) i stručnih kompetencija, osposobiti ih za život i rad u promjenjivom društveno-kulturnom kontekstu prema zahtjevima tržišnog gospodarstva suvremenih informatičko-komunikacijskih tehnologija i znanstvenih spoznaja te dostignuća.
Kao škola samostalno, ali i u suradnji s lokalnim organizacijama civilnoga društva organiziramo i provodimo brojne volonterske akcije, a sljedeći korak je i osnivanje školskog volonterskog kluba, gdje ćemo samo objediniti sve ono što kao škola provodimo. Naši učenici rado se odazivaju pozivu na sudjelovanje u volonterskim akcijama, pa tako sudjeluju u izradi ukrasa i pripremi humanitarne priredbe na Uskrsnom sajmu koje organiziraju Udruga roditelja djece s poteškoćama u razvoju „Pčelice“ i Društvo „Naša djeca“ grada Gospića, sa udrugom Lička ekološka akcija izrađuju kućice za ptice i brinu o hrani, rado pomažu u svim akcijama čišćenja okoliša škole, a unutar svojih razrednih odjela često organiziraju humanitarne akcije prikupljanja raznih sredstava za potrebite. Isto tako, sa voditeljima aktivnosti Mali vrtlari i Mali uzgajivači provode sve oko sadnje, brige oko biljaka, branja, pakiranja i dežurstava na štandovima na raznim manifestacijama kako bi proizvedeno i prodali, a sakupljeni novac namijenili između ostaloga nekome kome je potreban.